15 Mart 2015 Pazar

GARNIER- Saf&Temiz 3'ü 1 arada ve Arındırıcı Tonik


Haftanın son gününden merhabalar!






Bugün sizlere aynı markaya ait, biri bayılarak kullandığım diğeri de cildimin bir türlü anlaşamadığı iki üründen bahsedeceğim. Özellikle ikisini bir arada seçtim çünkü son zamanlarda insanların kozmetik ve makyaj blogları üzerine önyargıları olduğunu gözlemliyorum. Bunu da firma gönderileri üzerinden yapılan reklam içerikli yazılara bağlıyorum. Yeni blog yazmaya başlamış biri olarak peşinen belirtmek istiyorum ki reklamlarını yapmazsam ‘firmalardan ürün alamama’ durumuna düşmek  gibi bir kaygım yok, zaten henüz hiçbir ürün de almadım. Alırsam da beğenmediğim bir şeyi sırf satış yapsın diye insanlara övmem, bu yüzden yazılarımı okurken ‘acaba taraflı yorumluyor mudur?’ şeklinde kaygınız olsun istemiyorum. İlk yazılarımdan itibaren düşüncelerimi paylaşmış olmak istedim.
 Dönelim asıl konumuza.Fotoğraftan da gördüğünüz üzere her ikisi de çok bilinen ürünler. Zaten uygun fiyatlı cilt bakım markası denilince benim de aklıma ilk Garnier geliyor. 





Bu ikiliden beğendiğim ürün; Saf & Temiz 3’ü 1 arada oldu. Temizleme, peeling ve maske özelliklerine sahip. Üzerindeki talimatlarda; sürüp bekletirseniz maske, ıslak yüze nazikçe yedirip durularsanız temizleme, ıslak yüze dairesel hareketlerle uygulayıp durularsanız peeling etkisi gösterdiği yazıyor. Fakat temizleme ve peeling uygulaması arasında bir farklılık göremedim. Her  ikisinde de yüzü yıkarken içerdiği tanecikler ölü deriyi kaldıracağı için peeling etkisi göstermiş oluyor zaten.



Benim kullanımıma gelince; en verimli yöntem maske olarak kullanmak diye düşünüyorum. Çünkü içerisindeki tanecikler diğer yüz peelinglerime kıyasla biraz daha sert olduğu için o amaçla kullanırsam cildimi hassaslaştırabilirim. Ortalama 3 günde bir yalnızca siyah noktaların olduğu T bölgeme  sürdükten sonra her ne kadar talimatlarında 3 dakika bekletin dese de ben 5-10 dakika arası bekletip duruluyorum. Cildimde herhangi bir tahriş meydana getirmedi ama siz yine de, özellikle hassas ciltliyseniz, talimatlara uymaya özen gösterin.
Duruladıktan sonra bahsettiğim partiküller sayesinde ayrıca bir peeling kullanmama gerek kalmıyor. Peki ben neden bu üründen memnun kaldım? 



Şöyle ki ilk başlarda tüm yüzüme kullanıyordum ve yanaklarımı çok kuruttuğunu fark ettim. Sonradan yalnızca parlama yapan T bölgeme uygulayınca daha güzel bir etki gözlemlemeye başladım. Düzenli kullanınca gözeneklerim tertemiz oldu. Ama herhangi bir gözenek küçültücü özelliği olmadığı için bir sonraki kullanıma kadar tekrar doldular. Yine de Garnier’in dürüst olup yalnızca vadettiği kısmı yerine getirmesine ayrı bir sevindim. Gözenek küçültücü bir ürünle kullanıldığında o sorun da aşılabilir diye düşünüyorum.
Bir de şunu eklemeden geçmek istemiyorum. Ciddi anlamda T bölgesi ışıl ışıl parlamaya meyilli biri olan benim cildimi birkaç ay içerisinde normale çevirmemde en büyük pay buna ait. Pek çok maske denesem de son bir yıl içerisinde en memnun kaldığım bu oldu. Hem de uygun fiyatlı, daha ne olsun? Severek kullanmaya devam edeceğim.



Şimdi gelelim yazının olumsuz kısmına. ‘Yeşil çay ve arındırıcı moringa özleri içeren tonik’ hakkında değinebileceğim en baskın özellik; inanılmaz yoğun bir kokusu var. Öyle ki sürdüğüm zaman tüm oda tonik kokuyor ve üzerinde hassas ciltlerin kullanımına uygun olduğu yazıyor. Hassas ciltlere uygun bir toniğin içeriğinde parfüm olmasına ben pek anlam veremedim. Ayrıca uygularken gözlerim de yandı. Hassas ciltli olmadığım için cildimde yanma hissetmesem de gözlerimi kapatmadan kullanmam imkansız gerçekten.



Ayrıca geçen gün ilk kez karşılaştığım ve çok şaşırdığım bir durumu da sizlerle paylaşmak istiyorum. Normal cilt temizleme rutinimi tamamladıktan sonra cildimi nemlendiriciye hazırlasın diye bu toniği sürdüm. Sonra aynaya baktım ki ne göreyim! Yanaklarımda kırmızı kırmızı bir sürü nokta oluşmuş. Bırakın bir ürünün tahriş etmesini, kolay kolay sivilce dahi çıkarmayan bir cilt yapım var yakın çevrem de bunu bilir. Bu kadar telaşlandığımı hatırlamıyorum, neyse ki herhangi bir ağrı vs. olmadan bir süre sonra geçti. Yine de cildimin aşırı tepki göstermesini bekleyecek değilim. Önce bir süre daha kullanıp emin olmayı planladım fakat o gün, bunun haricinde sürdüğüm ürünleri çok uzun zamandır düzenli kullandığımı ve ekstradan bir tek bu toniği uyguladığımı fark edince, derhal kendisiyle vedalaştık.

Sizlere de tavsiyem; kullanacağınız toniğin daha hassas ve cildi yormayacak yapıda olmasına özen gösterin. Zaten tonikler, cildi temizledikten sonra uygulanan ürünler oldukları için, bir de ekstra temizleyici-matlaştırıcı ürünler seçerseniz benim karşılaştığımdan çok daha ciddi durumlarla karşılaşabilirsiniz. Bana da ders oldu, neyse ki bu sefer ucuz atlattım.

Epey uzun bir yazı oldu, sabredip de okuduysanız çok teşekkür ediyorum. Tekrar görüşmek üzere.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder