2 Temmuz 2015 Perşembe

FAVORİ 10 MAC ÜRÜNÜM

Bugün sizlere en sevdiğim Mac ürünlerinden bahsedeceğim.Mac ürünlerini biraz daha tanımak istiyorsanız ya da ilk kez alışveriş yapacaksanız ışık tutması açısından bu yazıyı hazırladım.Umarım faydalı olur,keyifli okumalar.

1)Prep+Prime Fix+ ( Kısaca Fix Plus olarak bilinir)
İlk olarak teknik ürünlerden başlayalım. Görmüş olduğunuz sprey bir çeşit mineralli su.Her ne kadar makyaj sabitleyici olarak geçse de aslında bu işlevde yetersiz kalan, daha çok farklı amaçlarda kullanılan bir ürün. 



Temel olarak, makyajdan önce yüzü nemlendirme amaçlı; makyajdan sonra da fazla pudramsı,pütür pütür görüntüyü alıp,makyajı cilde oturtmak amaçlı kullanılıyor.
Özellikle karma ciltliyseniz yer yer pudramsı ürünler yüzünüzde fazlalık oluşturabilir,kabuk kabuk görüntüye neden olabilirler.Bu durumda cilde fix+ sıkmak, makyajı silmeden istenen görüntüyü elde etmeyi sağlıyor.
farın kuru fırçayla uygulanmış hali/fix+'la ıslatılarak uygulanmış hali
 Farklı bir kullanım yöntemi de fırça ve makyaj süngerini nemlendirip farı/fondöteni cilde oturtmak.
Bunun için fix+ şart değil elbette,fırçanızı normal suyla ıslatarak da kullanabilirsiniz fakat fix+ biraz daha sabitleyici ve pigmentlerle de kullanmaya yönelik oluşturulmuş bir ürün olduğu için bu konuda daha başarılı sonuçlar veriyor.
Fiyat:64 tl

2)Brush Cleanser
Makyaj yapmak kadar önemsediğim bir şey varsa o da; fırça temizliği.


Nasıl yere düşmüş kirli bir ruju alıp dudağımıza sürmüyorsak, kirli fırçaları da kullanmamamız gerekli.Ennn geç ayda bir derinlemesine (şampuan,antibakteriyel sabun vs. ile yıkayıp kurumaya bırakmak) temizlik yapacak şekilde (ki bence en güzeli her haftasonu vakit bulabiliyorsak yıkamak) bir düzen oturtmalıyız. Fakat acil durumlarda da fırça temizleyicilerin elimizin altında bulunmasında fayda var.


Mac’in fırça temizleyicisi de 235 ml’lik boyuyla uzun bir süre yetiyor.Kağıt havluya bir miktar döküp fırçamı temizliyorum.Anlık yeterli temizlik sağlıyor.Uçucu olduğundan kolayca kuruyor.Vakit kaybetmeden fırçalarımı kullanabiliyorum.


Hatta elinizde çok sayıda göz fırçanız yoksa da işinizi görecektir,örneğin siyah far kullandıktan sonra beyaza geçecekseniz ve elinizde başka fırça yoksa bile kolayca temizleyip makyaja devam edebilirsiniz.
Fiyat:40 tl

3) Kalem fırça-219
Mac’in en başarılı olduğu alan bana kalırsa bir,fırçalar ; iki,rujlar.


El yapımı oldukları için aynı numaradaki iki fırça bile birbiriyle tamamen aynı olmayabiliyor.Bu yüzden de çok kaliteli ve değerli fırçalar. Bir tane aldınız mı sizi uzuuun yıllar götüreceği şüphesiz bir gerçek.


O kadar fırça içinde 219’u favori seçmiş olmamın nedenleri de; öncelikle her markada kolayca kalem fırça bulamıyorsunuz.Ve de 219 kadar yumuşak olamayabiliyorlar.Özellikle göz altlarımıza far/kalem dağıtırken yumuşak kıllı olması avantaj sağlıyor.
Bu fırçayla hem göz pınarlarımı aydınlatabiliyorum, hem de dar alanlarda gölgelendirme yapabiliyorum.Makyajda dar alanlarda çalışacakken fırçalar gerçekten çok önemli oluyor.
Fiyat:79 tl

4)Coffee Göz Kalemi
Aldığım günden beri en sık kullandığım göz kalemim oldu.


Çok hoş bir acı kahve, boyatmadan saç açıcı spreyler kullanarak rengini açtığım saçlarımla da siyahtan çok kahve/bronz makyajları yakıştırır oldum.


Ayrıca göz makyajıyla uğraşacak vaktim yoksa da bunu sürüp,219 ile dağıtıp,bir de rimel uygulayarak çabucak işimi halletmiş oluyorum.


Alt kirpik diplerimde gün sonuna doğru akma yapabiliyor ama bunu da lens kullanıcısı olduğumdan ekstra sulanan gözüme bağlıyorum.Onun dışında gayet kalıcı ve güzel bir kalem.
Fiyat: 49 tl

5)Brow Set-Kaş maskarası
Benim için makyajda olmazsa olmaz iki şey var; biri kapatıcı diğeri de kaş maskarası. 


Çünkü kendimi bildim bileli mor göz altlarım ve düşük kaşlarım var.Bunlarla başa çıkmak da bana,daha doğrusu Mac’e düşüyor.^^


Kaş maskaralarının henüz yeterince yaygın ürünler olduğunu düşünmüyorum.Birçok insan da bilmiyor,bu kimsenin suçu değil çünkü henüz çoğu kozmetik markasında yok.Renklisini geçtim şeffafını bile bulmak çok zor.Sizin de düşük kaşlarınız varsa ve kaş maskarası arıyorsanız dert etmeyin, Mac brow set var!


Tüm gün asla ve asla kaşlarım yerinden oynamıyor bu sayede.Öyle ki makyajsızken de kullanıyorum çünkü ciddi anlamda kaş şekli direkt insanın yüz ifadesini etkiliyor.
Saçlarım iyice açıldığı için de Quiet Brunette rengini kullanmaya başladım.
Fiyat:59 tl

6)Pro Longwear Concealer
Bir kapatıcı düşünün; elinizin üstüne bir miktar aldığınızda dahi tüm gün çıkmasın!İşte o;bu.


Bırakın göz altlarımı, sürmeden önce elimin üstüne aldığım kısım bile ne kadar yıkasam da çıkmak bilmiyor.Şimdiye kadar kullandığım en kalıcı ve kapatıcı concealer.Doğru ten renginizi bulduğunuzda tam örtücülük arıyorsanız çok iyi anlaşacağınıza eminim.


Benim için 2 dezavantajı var; 1.si kuruduktan sonra rengi git gide koyulaşıyor.Dolayısıyla nw20 rengini yaz ayları dışında kullanamıyorum.Kışın normal teninizden bir ton açığını almak daha iyi olacaktır.
2.si de biraz kalın yapılı bir kapatıcı,dolayısıyla benim gibi göz altı morlukları olmayanlara boşu boşuna göz altı kapatıcısı olarak önermem,cilt için harika bir kusur örtücü olur ama.


Yeri gelmişken şunu da eklemek istiyorum;
Profesyonel bir makyaj görüntüsü elde etmek istiyorsanız sivilceleri,yara izlerini,güneş lekelerini fondötenle kapatmaya çalışmayın.Çünkü fondötenlerin asıl amacı tek kat uygulamayla düz bir zemin yaratmaktır.Fondötenle kapanmayan lekeler,göz altı morlukları vs için concealer dediğimiz kapatıcı ürünler üretilmiştir.


Sorunlu yerleri kapattıktan sonra tek kat bir fondötenle renk eşitlerseniz sonuçtan memnun kalacaksınız bana güvenin.^^ 
Fiyat:68 tl

7)Angel Lipstick
Kim Kardashian’la ünlenmiş ruj.


Mac’in en başarılı bulduğum ürünlerinin rujlar olduğunu söylemiştim.Öyle ki mağazaya girince insan kendini kaybediyor,renkleri denemekten elinde yer kalmıyor. :)


Her seferinde rengarenk rujlara heves edip alsam da elim artık her yerde duyduğunuz nude (yani çıplak,yok gibi,hafif,doğal,hangisini isterseniz deyin) rujlara gidiyor.Tel taktığımdan olsa gerek günlük hayatta yoğun renk veren rujları sevemiyorum.


Angel da nude rujlarım arasında en çok kullandığım, nemli bitişi sayesinde de en azından yazın ekstra lip balm sürmeye ihtiyaç duymuyorum. Kalıcılığı az ama gün içinde sıkıldıkça yenilemeyi seviyorum.


Hemen her gün kullandığımdan bu yazıya dahil etmek istedim ama ilerde mac rujlarımla ilgili ayrıca bir yazı yazmak da istiyorum.
Fiyat:55 tl

8)Fluidline-Blacktrack Gel Eyeliner
Gelelim hayatımın eyelinerına.


Ben öyle kendiliğinden fırçalı likit eyelinerları kullanabilen biri değilim. Ayrı fırçayla kullanılan kavanoz içindeki gel eyelinerları daha çok seviyorum.Likit eyelinerlar gibi her yere bulaşma ya da fırçasının elverdiği kalınlıkta çizgi çekme derdi yok.Kısacası kullanım özgürlüğü sunuyorlar.


Bu yola da dünkü yazımda da bahsettiğim gibi Maybelline gel eyelinerlarla girdim.Sonrasında Fluidline ve eğitimim sırasında da Kryolan cake eyelinerla devam ettim.Şimdi siyah eyeliner denince ilk tercihim fluidline blacktrack.
Hem tüm gün kalıcı,hem akmıyor, hem de uzuuun süre size eşlik ediyor.Lakin benimki artık yaşlandı.^^


Son zamanlarda kuruduğu için pütürleşebiliyor ama ben buna da çözüm buldum.Fırçamı bir fıs 
Fix+’la ıslatınca her şey halloluveriyor.
Fiyat:55 tl

9)Pro Longwear Pressed Powder
Kapatıcısına bayıldığım pro longwear serisine pudra ve fondöten de eklendi.T bölgesi ışıldayan biri olarak tabi ki pudrasını alma gereği duydum.


Fakat bu yazıya ekleme amacım concealer gibi tüm gün dayanması değil, çok iyi matlaştırması.Gün içinde 1,bilemedin 2 kez yenilemek yetiyor.Gönül isterdi ki hiç gerek olmasın ama iyi tarafından bakmak lazım; bu pudraların bitmesi gerek.^^


Eğer karma-yağlı ciltliyseniz ve yağı tamamen emen bir pudra arıyorsanız tam size göre.Yalnız içindeki aparatla uygulamamakta fayda var.Fırçayla sorun yok ama süngerle kabuklanma yapabiliyor çok yoğun uygulandığı için.


Onun dışında bendeki en açık Light rengi, kapatıcılığı oldukça az.Zaten napıyoruz?Bu tip ürünlerden kapatıcılık beklemiyoruz,sorunlu bölgeleri kapattıktan sonra renk eşitlemek için tek kat fondöten,makyajı sabitlemek için de pudra uyguluyoruz değil mi? :)
Fiyat:78 tl

10)Pro Longwear Paint Pot/Painterly
Sona sakladığım ürün koleksiyonuma en son eklenenlerden.Daha alalı bir hafta oldu ama ben çok çok sevdim.


Krem formda, farları tutup kalıcılığını arttıran bir çeşit far bazı.Tek başına far olarak kullanılabildiği için pek çok rengi de mevcut.
Bir tane far bazım bitince (daha doğrusu tarihi geçince/put a lid on it) bunu denemek istedim.
Ekstra sevmemi sağlayan nedenleri var; öncelikle göz kapağımı çok güzel örterek damarlı görüntüyü gizliyor.


Farı tutup kalıcılığını arttırıyor evet ama başarılı her far bazı kadar yapıyor bunu,ekstra bir durum değil yani.Ama en sonuncu fotoğrafta göreceğiniz üzere renklerin yoğunluğunu oldukça güzel arttırıyor.


Benim için asıl önemli nokta; makyaj sırasındaki hataları düzeltebilmeme olanak vermesi oldu.Mesela farları karıştırırken istemediğim kadar yukarı çıktım diyelim, hemen fazlalık gördüğüm kısımlara Painterly uyguluyorum.Böylece makyajı silmeme gerek kalmadan uygulamaya devam edebiliyorum.Aynı şey eyeliner hataları için de geçerli.Kısacası 1 hafta içinde en çabuk benimsediğim ürün olarak da bir ilke imza attı.^^
Fiyat:65 tl

 Bir yazının daha sonuna geldik,vakit ayırıp da okuduğunuz için teşekkür ederim,umarım işinize yarar.Tekrar görüşmek üzere,sevgiler. :)

10 yorum:

  1. Yine çoooooook güzel bi yazı olmuş ellerine sağlık canımcım!

    Ten makyajı çok nadir yapıyorum. O zaman da Caudalie Beauty Elixir kullanıyorum Fix+ yerine. Düğün makyajımı yapan MAC Mua sına sormuştum Fix+ çok sabitlemiyormuş? diye. Kesinlikle gayet etkili, buzdolabında 15 dk bekletip uzaktan sıkılması gerek dedi ve hem çekim hem düğün makyajımda kullandı gayet başarılı buldum kalıcılığı. Ama tabi fondötenin etkisi de olabilir:P

    Benefit Gimme Brow'dan çok memnunum ama Mac prolongwear kaş rimeli de aklımı çeliyor. Bitince onu deneyeyim=)

    Aaah telli turna arkadaşım seni en iyi ben anlarım. Hele ki senin de braketlerin şeffafsa, azıcık koyu renkli ruj sürdüğünde şeffaf braketlerden ruj rengi gülümsüyorsa..:/ O yüzden ben de renkli lipbalm veya nude kullanır oldum bayadır. Pembeler benim sarı alt tonuma hiç gitmediğinden Angel sanırsam bana hiç yakışmaz. Mac Hug me ciyim ben:)

    Blacktrack bende de eskidiğinden sanırım son zamanlarda epey akma yapmaya başladı. Ben de çöpe attım:/ Maybelline'in baya övülen jel eyelinerını deniyorum o da güzel;)

    Far bazımdan epey memnun olduğumdan painterly yi hiç düşünmüyordum ama çok güzel anlatmışsın aklım çelindi valla ya lorac bazım bitince onu alıcam sanırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim tatlım yorumların beni çok mutlu ediyor^^
      Ben de buzdolabında bekletip kullanıyorum yazın ama tamamen serinleterek nemlendirsin diye,fondöten üzerine hiç soğuk kullanmadım hep normalken kullandım,denemek lazım valla^^ yapacağım ben de
      Haha gimme brow da benim aklımı çeliyor biliyor musun^^
      Önceden sırf şeffaf kullanırdım son zamanlarda renkliye yöneldikçe o da aklıma girdi,senin memnun olman dahaa da aklımı çeldi şimdi deneneceklerime koydum o zaman:)

      Off off tellerden neler çektim bilsen,küçükken taktırdım 10 ayda düzeldi ohh ne güzel derken büyüdükçe gözüme batmaya başladı öne doğru diye,1,5 yıl önce de kaşındım 4 tane diş çektirip tedaviye başladım ön dişleri geriye çektirmek için,braketlerim şeffaf değil ama ^^
      Biraz zor bir tedavi olduğundan metal takmam daha iyi olurmuş diye girdik yola,ama aynı şey bana da oluyo dişine ruj bulaşmış lafı 'telinde ruj var'a dönüyor,komik^^
      Napalım sonu güzel olsun artık:)
      Ama senin tellerini hiç farketmedim fotoğraflarda,güzelliğin ön plandaysa demek:)
      Blacktrackin küçük boyu falan olsa keşke,bizim gibi dibini görmeden kuruyanların işine yarardı
      Ben de lorac denemedim,aslında ud alacaktım ama gittiğim yerde sephora yoktu, bunu denemiş oldum varmış bir hayır:)

      Sil
    2. Fix+ bir de buzdolabında 15-20 dk beklettikten sonra dene bakalım fondöten-bb krem üstüne;)
      Gimme Brow iyi yaa Bobbi Brown'dan da memnun kalmıştım epey. Renkliler daha kullanışlı geliyor bana kaşlarım epey seyrek olduğundan:(
      Aaaaaaaaaaaaaaaa aynen ben deee!! Ortaokulda taktırmıştım. 6 ay sonra istediğim diş düzelince tamam tamam oldu sıkıldım diyip çıkarttırdım. Ama üniversiteye başlayınca dişlerimin o düzgün U şeklinde olmasını biraz dışarı çıkmasını(seninkinin tam tersine:p) istediğim için ortodontist kuzenimin başını beynini yedim ve geçen yıl dayanamadı taktı:) Biz kaşındık vala yapcak bişi yok:) Tamamen düzelince çıkaralım bari bu sefer, plaklarımızı da düzgün kullanalımm
      Aa metale de mi bulaşıyooor onu bilmiyordum ama evet yaa o laf çok komik oluyo dişte değil telde ruj olması:D
      Ağzımı pek açmamışım herhalde ondandır:)) Şeffaf braket olunca çok belli olmuyor zaten normal fotoğraflarda filan da yokmuş gibi:)
      Loractan önce UD kullandım. Harika bişi gerçekten çok başarılı. Ama her seferinde değişik ürün deneme dürtümden ötürü mac paint pot alcam lorac bitince^^

      Sil
    3. tavsiyelerini dinlicem^^ Evet ben de dedim nasılsa eczacılık uzun oku oku bitmiyor:D taktırayım madem acelem yok,tam istediğimiz gibi olur umarım bu sefer :D

      Sil
  2. Bilgilendirmek için güzel bir yazı olmuş bende bloguma beklerim canım :)

    YanıtlaSil
  3. Cilt tiplerimiz çok benziyor o yüzden bu pudraya bende bakmayı düşünüyorum ama msf natural pudra daha çok ilgimi çekiyor nedense.bir de ilk alışverişimde fix+ alacağım bu ara herkes çok övüyor :) Bu arada çok güzel bilgilendirici bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tatlım^^ msfleri ben de merak ediyorum,hatta bronzer amaçlı almak da var aklımda
      Evet ben daha önce de fix+ bitirmiştim heralde sürekli almaya devam ettiğim bir bu bir de brow set var,alırsan pişman olmayacaksın en azından :)

      Sil
  4. blogunuza bayıldım. harika iş çıkarmışsınız :)

    YanıtlaSil