12 Temmuz 2015 Pazar

FAVORİ PUDRALAR


Bugün sizlerle son 1 yıl içinde en severek kullandığım pudraları paylaşacağım.



Öncelikle kısa bir bilgi vermek gerekirse; pudralar ciltteki fazla yağı emen ve makyajı sabitleyen ince yapılı ürünlerdir. Yani ciltteki sorunların pudrayla gizleneceğini düşünmek doğru değil. En fazla; renkli pudralar bir miktar renk eşitleyebilir. Bu yüzden ben de genelde ince yapılı ve transparan pudralara yöneliyorum. Böylece yüzümde yoğun bir tabaka oluşmamış oluyor. Şimdi önereceklerim de gayet ince yapılı ürünler.


1)Rimmel London-Stay Matte (001 Transparent)


Uygun fiyatlı ürün tavsiyelerim yazımda da bahsettiğim bu pudradan, tanıdığım herkese aldırmadan içim rahat etmeyecek sanırım.^^


Bendeki transparan seçeneğiyle, yağlı ciltlere ve her renkten tene hitap eden,15 lira gibi fiyatı olan bu pudrayı gerçekten çok seviyorum.Pofidik bir pudra fırçasıyla uyguladığımda kabuk kabuk yapmadan cildimdeki yağı emiyor, istediğim matlığı sağlıyor.


Özellikle T bölgemin çok parladığı günlerde bunu kullanıyorum


2) Chanel-Poudre Universelle Libre (20 Clair)


Tek başına yazısını şurada yazdığım, devasa boy toz pudram.


Bahsettiğim iki işlevden biri olan makyaj sabitlemede bunu kullanıyorum.Çünkü doğal bitişli olduğundan tamamen matlık istediğimde o gün cildim çok yağlıysa bu mümkün olmayabiliyor ama; makyaj sabitlemede kesinlikle bir numara. 


Özelikle göz altı kapatıcılarımın ve mimik çizgilerime dolmasını istemediğim fondötenin üzerine bunu uyguluyorum. İlk zamanlar çok tozutarak kullanırdım ama zamanla ben de alıştım. Fırçaya aldıktan sonra fazlasını mutlaka silkelemek gerekiyor. İlginizi çektiyse detaylı yazımı okumayı unutmayın.^^

3) Mac-Pro Longwear Pressed Powder (Light)


Önerilerim arasına en son eklenen ürün. Favori 10 Mac ürünüm yazımda da değindiğim üzere çok iyi matlaştırıyor.Hatta pudralarım arasında en çok matlaştıran, öyle ki üst üste iki kez uygularsam kabuklanma yapıyor.


Elimdeki en geniş fırça olan Real Techniques Powder Brush’la homojen bir şekilde uygulayabildiğimden bu sorun da ortadan kalkıyor.


Tek üzen yanı Pro Longwear kapatıcım kadar uzun süre dayanıklı olmaması. Ya da benim T bölgem bazen fazla yağlanıyor bilemedim.


Gün içinde 1-2 kez tazeleyerek de bu sorunu önlemiş oluyorum.

4) The Balm-Sexy Mama


Pek çoğumuzun kolayca ulaşabileceği, The Balm standlarının gözde transparan pudrası.


 Açıkçası önerilerim içerisinde en az kullandığım bu oldu fakat bu durumun suçlusu Sexy Mama değil, elimdeki diğer pudralardan bir türlü sıra gelmiyor oluşu. Ama kararlıyım,uzun bir süre pudra satın almayarak bu durumun da önüne geçeceğim.(Umarım.)


Herneyse, geçtiğimiz pazar itibariyle sonlanan Gratis bayram alışverişinde de The Balm ürünleri %40 indirimliydi. Senede pek çok kez bu şekilde indirime girdiğinden ben kalite/fiyat açısından The Balm markasını çok başarılı buluyorum. Zaten yurt dışındaki The Balm standlarını inceleyen blogger arkadaşlarımın fotoğraflarından gözlerimle gördüm, Chanel,Dior gibi yüksek fiyatlı markalarla yan yana satılıyorlar.Fiyatları da ülkemizdekinden epey pahalı.Yurt dışındakinden uyguna satılan tek kozmetik markası sanırım, kıymetini bilelim.^^


Yer yer parlama sorununuz varsa, aynı zamanda da makyaj sabitleme amaçlı,kolay ulaşabileceğiniz bir pudra arıyorsanız edinmelisiniz.Ambalajı da çok şık ve dayanıklı.Yapı olarak da Stay Matte’in daha az matlaştıranı diyebilirim,çünkü daha ince.Bahsettiğim indirimlerde de avantajlı fiyata yakalayabilirsiniz.

Umarım yazım işinize yaramıştır, yeni pudra arayışında olanlara da selam olsun.^^
Sevgiler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder